Kakva su vaša iskustva u dosadašnjem poslovanju sa konsultantima?
Unajmljivanje konsultanta je savršeno rešenje ukoliko Vaše poslovanje zahteva specijalizovanu kratkoročnu ekspertizu. Često potraga za odgovarajućim konsultantom zaista zna da zadaje muke. I nakon što ste imali u vidu kvalifikacije i preporuke, ipak se odluka najviše bazira na utisku koji je potencijalni konsultant ostavio u razgovoru sa Vama.
Imajući sve to na umu, predstavljamo Vam osam uverenja potencijalnog konsultanta koja neće ispuniti Vaša očekivanja:
“Iznalaženje rešenja će biti lako I jednostavno.” Svaki projekat ima stvari koje ga ometaju. Najbolji projekti su često i najviše sputavani iz razloga jer podrazumevaju veliku promenu koju bi doneli. Konsultant koji potcenjuje faktore ometanja je ili neiskusan ili Vas laže. A konsultant koji Vam priču o poteškoćama ,,uvija u šareni papir sa sve mašnom’’ i govori da poteškoća neće biti, se povlači čim do nekog problema dođe, jer ne ume da se suoči sa njim.
“Ne brinite, imam odgovore na sva Vaša pitanja.” Posao konsultanta je da obezbeđuje odgovore na sva pitanja koja mu postavite. Na kraju krajeva, ne biste ga ni unajmili da sami možete da rešite svoje probleme. Najbolji konsultanti se neće libiti da kažu, “Ne znam, hajde zajedno da probamo da rešimo problem” , jer su najbolji projekti, projekti u kojima postoji saradnja i timski rad.
“Imam rešenje za sve što Vas muči.” Nijedan problem se ne može rešiti jednim zamahom čarobnim štapićem, sem ako recimo rešenje ne podrazumeva neki softver, aplikaciju, ili hardver ali čak i uz sve to je potreban određeni proces prilagođavanja sredine i obuke zaposlenih. Uvek će biti poteškoća, a pogotovo na početku. Mnogo bolje bi zvučalo ako bi Vam konsultant rekao, “Radiću sa Vama sve dok Vam ne popravim stanje i dok se ne osamostalite.”
“Nisam siguran da su Vaši zaposleni kompetentni da urade….” Konsultant koji potcenjuje veštine Vaših zaposlenih često radi u svoju korist kako bi sebi osigurao dugoročan angažman. Sem u baš posebnim okolnostima, sa pravom obukom, Vaši zaposleni bi trebali da uspeju da se obuče za obavljanje bilo kog zadatka. Dobar konsultant će Vam pomoći da premostite jaz i omogućiće Vam da Vaši zaposleni budu osamostaljeni u obavljanju aktivnosti bez ičije pomoći.
“Nema potrebe da detaljišete, razumeo sam šta želite da kažete” Dosta njih će se praviti preterano pametnim, i neće vas saslušati do kraja.To je velika greška, koja može koštati Vaše poslovanje. Sa druge strane pravi konsultanti koji su dobri u svom poslu će pokušati od Vas da izvuku što više korisnih informacija, koje bi im pomogle u razumevanju postojećih problema. Što Vas bolje razumeju, to će bolje odgovoriti na Vaša očekivanja. Tražite konsultanta koji će se truditi da razume potrebe Vašeg poslovanja.
“Možete sami da probate, ali Vam ne bih preporučio…” Loši konsultanti Vas nikad neće uputiti u način kako da uštedite novac. Dobri konsultanti rade u skladu sa Vama. Pokušavaju da grade dugoročne poslovne odnose, smatraju da je bolje izgubiti malo prihoda sada, nego mnogo klijenata kasnije. Pokušavaju da pronađu najbolje rešenje koje bi Vam olakšalo poslovne muke, i pokušavaju da Vas pripreme da napravite prve korake ka uspehu bez njihove pomoći.
“To je baš ono što Vaši zaposleni žele” Lista Vaših potreba kao poslodavca i lista potreba Vaših zaposlenih se značajno razlikuju. Lista potreba zaposlenih može biti veoma duga a i profitabilna za konsultanta. Pravi konsultant će se potruditi da uskladi različite uglove gledanja i potrebe vlasnika kao i zaposlenih. Njegov glavni cilj je da svi budu zadovoljni napretkom kada se završi period njegovog angažovanja.
“Da, naravno” Retko kad konsultant može da uradi sve što želite za vreme i cenu koju Vi odredite. Reč ,,NE’’ može biti poražavajuća, ali često ume da se pokaže kao pravi odgovor. Dobro razmislite pre nego što angažujete konsultanta koji će Vam klimati glavom na sve Vaše probleme. Veliki planovi kao i projekti – su bazirani na surovoj realnosti, a ne na optimističkim željama. ,,NE’’ pre početka nekog projekta često može da bude lekovitije nego upuštanje u projekat sa nemogućnošću njegovog završetka.
Pravi konsultanti pokušavaju da nauče svoje klijente da napreduju malim ali sigurnim korakom ka osamostaljenju. To je glavni moto IT konsultanata u Uridiumu koji izlaze u susret pri svakom problemu.