bolja prodaja

5 NAČINA DA POBOLJŠATE PRODAJU

bolja prodaja

Recesiju možete pretvoriti u priliku. U periodima štednje i smanjene lične potrošnje donosimo Vam pet jednostavnih saveta i principa koji će značajno poboljšati Vaše poslovanje, posebno zbog lakoće i pristupačnosti uvođenja. Upravo zbog toga su ovi principi i metode najbolji za mala i srednja preduzeća, koja svaki trošak i te kako osećaju na svojoj koži.

1. FOKUS NA POSTOJEĆE KUPCE

“Pridobijanje novog kupca košta 6 puta više od zadovoljenja i zadržavanja postojećeg. Prosečna kompanija izgubi i do 30% kupaca godišnje.”

Za većinu firmi prodaja novim kupcima je na prvom mestu, dok se dosta manje pažnje posvećuje već postojećim kupcima. Međutim baš u teškim vremenima kupac će se uvek odučiti za već isproban proizvod ili uslugu od poverenog prodavca.
Po obavljenoj prodaji proizvoda ili usluga kontaktirajte kupca nakon 10, 15 ili 20 dana da bi proverili da li je sve u redu i da li je zadovoljan Vašim poslovanjem. Poseta ili poziv su dobra strategija da uverite kupca da ste zainteresovani za njega i nakon same prodaje. Plan održavanja i razvoja poslovanja sa kupcima je vrlo bitna stvar.
Uspostavite dobru komunkaciju, telefon, e-mail, čestitka, trudite se da pronađete način da to često činite. Informišite svoje kupce o svemu što bi njima moglo biti od značaja. Počastite svoje kupce, pošaljite im poklon, neku vrstu beneficije, čak i sitnicu kao što je čestitka.
Pošaljite pismo zahvalnosti kupcu nakon obavljene kupovine. Ukažite kupcu poštovanje što je kupio baš Vaš proizvod. Time obezbeđujete visok nivo profesionalnosti i dobar temelj za Vaše buduće kontakte.
Postprodajna komunikacija može dovesti do ponovne posete, nove kupovine ili dobre preporuke.

2. BUDITE KUPČEV PRIJATELJ, KONSULTANT I MOTIVATOR

Najbolji stav koji možete imati prema kupcu je da se pozicionirate kao njegov konsultant. Neko ko ima zadatak da pomaže i rešava sve probleme, neko ko će biti oslonac, neko ko će pouzdano štititi interese kupca. Razmišljanje da su problemi Vaših kupaca i Vaši problemi obezbeđuje Vam odnos koji je mnogo više od poslovnog, odnos koji je pre svega prijateljski. Tako ćete zaslužiti lojalnost i poverenje kupca i napraviti čvrst temelj za Vaš budući odnos, pa će sam proces prodaje biti lakši i jednostavniji.
Ponudite kupcima posetu Vašem preduzeću, organizujte seminare ili druge vidove druženja i zabave. Ažurirajte vaš Web sajt sa svežim i novim informacijama. Nagrađivanje je uvek dobrodošla strategija. Dajte razlog kupcima da se vrate, uz neki poklon ili sitnicu, jer su korisnici uvek zadovoljni kada dobiju više od očekivanog.
Primedbe su takođe vrlo pozitivna stvar u prodajnom procesu. Sposobnost odgovora na primedbe je važan faktor koji pokazuje Vašu stručnost i profesionalnost, i utiče na Vaš prihod i uspeh. Ako se pojave problemi uverite kupce da ćete uraditi sve kako bi ih rešili i ispunili dato obećanje. Koristite telefon ili mail kao sredstvo za stalni kontakt sa kupcima, analizirajte njihove komentare i prigovore, podstičite komentre kupaca.

3. INFORMACIJE – KLJUČ USPEHA

Najbolji način da proverite kvalitet svojih proizvoda i usluga je da pitate svoje kupce. Upitnik nakon kupovine, kratka anketa na Vašoj Web stranici, neformalan razgovor sa kupcima o Vašim zaposlenima. Uključite kupce u ocenjivanje prodavca, jer ćete na taj način saznati koji prodavac je nabolji i kupcima dati do znanja da cenite njihovo mišljenje.
Periodična istraživnja su dobar pokazatelj zadovoljstva Vaših kupaca. Rezultati tih istaživanja su dragoceni i mogu Vam pomoći u povećanju prodaje i profita.
Da bi stekli znanja i informacije o kupcima potrebno je uspostaviti stalnu, obimnu i ličnu komunikaciju. Tako stečene informacije se koriste u budućem odnosu na obostranu korist i njihov cilj je da se sa kupcima vodi individualna komunikacija koja će dovesti do povećanja prodaje. Odnos sa kupcem gde se on oseća posebnim i važnim otvara put za dugoročan i uspešan poslovni odnos.

 4. OPTIMIZICIJA

Kada je ekonomija dobra a tržiste stabilno, preduzeća u kojima i nije sve baš kako treba imaju mogućnost da se održe na površini i kako tako uspešno posluju. Sredstva morate preusmeriti u najisplativija ulaganja. Međutim u teškim vremenima potrebno je prevrnuti svaki dinar i izvući maksimum iz postojećih sredstava i tako iskoristiti pun potencijal. Optimizacija je vrlo važna kako za nova ulaganja tako i za preformanse Vaših trenutnih sistema.
Cenovna politika takođe mora biti prilagođena. Čak i male promene mogu dovesti do velikih razlika u profit, pa se trudite da Vaše cene budu adekvatno prilagođene.

5. PROFIT PRE SVEGA

Na kraju, ne zaboravite da se od rasta prometa ne živi. Kada se podvuče crta, profit je taj koji plaća račune firme. Lepo je videti razvitak i rast prometa, ali se u teškim ekonomskim uslovima morate pre svega fokusirati na profitabilnost. Okrenite se profitabilnijim poslovima, na duži vremenski rok. Pažljivo proučite uticaj svakog popusta ili promotivne prodaje, na Vaš profit. Identifikujte pretnje i probleme i eliminišite ih na vreme.

About the Author

Uridium je kompanija u privatnom vlasništvu osnovana 1994. godine sa ciljem unapređenja poslovanja upotrebom informacionih tehnologija. Uridium prodaje, uvodi i održava Pantheon kao vodeći ERP u regionu. Tokom prethodnih 10 godina, uspešno smo implementirali Pantheon u preko 100 preduzeća u Srbiji, Hrvatskoj, Makedoniji, Bosni i Hercegovini i Sloveniji. Pored ERP projekata, možemo se pohvaliti da smo uspešno uradili i preko 180 raznih IT projekata, od IP telefonije, IT infrastrukture do implementacije specifičnih poslovnih rešenja. Uridium trenutno zapošljava 12 profesionalaca, čije je radno iskustvo u implementaciji poslovnih rešenja preko 100 čovek godina.