U vreme krize upravljanje je ključno: organizaciona struktura i proces odlučivanja u ulaganje u IT projekte, resurse i prioritete. Upravljanje je uobičajeno pod nadležnošću manje grupe IT-jevaca i poslovnih lidera. Ako nemate snažan upravljački odbor, reviziju projekata i proces odobravanja, odmah ih uspostavite. Disciplina i procesi koji se primenjuju u kriznim vremenima će takođe igrati vrlo važnu ulogu u dobrim vremenima jer donošenje dobrih odluka o ulaganju nikada ne izlazi iz mode. Upravljački odbor (makar to bio i jedan čovek) moraju reći NE nekim od IT zahteva, posebno onima koji ne dodaju rednost u odnosu na troškove zahteva. Za ovo je potrebno imati mini analizu (finansijsku i projektnu) koja obravdava ili ne opravdava trošak. Ključ je da se fokusirate na one oblasti koje donose najveću vrednost poslovanju. Ilustracija pokazuje kako da se fokusirate na one projekte koji donose najbeću vrednost poslovanju. Takoše na drugoj ilustraciji se vide projekti koji doprinose celoj organizaciji a ne samo pojedinim odeljenjima.
Dodatno, to što kompanija usvoji principe upravljanja IT-jem ne znači, automatski, da će procesi i biti efikasni. Kao i bilo koja druga oblast, važno je da se teži konstantnom unapređivanju. Najbolji način je da nadzirete ključne parametre i „gađate“ ključna unapređenja. Neki od ovih parametara mogu uključivati sledeće:
- Projekti završeni u okviru budžeta (uteženo)
- Projekti završeni na vreme
- Završeni projekti
- Projekti koji su ispunili zahteve
- Implementirana rešenja
- Implementirana rešenja na vreme
- Prosečan povrat investicije ili ušteda vremena