Svaki softver će raditi neko vreme, ali na duži rok svakako su vidljive razlike u ukupnim troškovima, uključujući i neefikasnost poslovnih procesa, izmena softvera, podršci, povezivanju, korekciji podataka, obukama i greškama. IT se mora usredsrediti i na kratkoročne ištede, ali i na dugoročne strukturne promene koje bi mogle da rezultuju nižim ukupnim troškovima. Značajan broj tehnoloških unapređenje zahteva vreme za implementaciju. Dodatno je potrebno vreme da se postignu merljive i održive uštede od promena. Jedan primer je implementacija e-komerc sistema za kupce koji preko interneta mogu naručivati robu i na taj način smanjiti ili ukloniti ljude iz procesa naručivanja. Ipak, ovo će doneti uštede tek pošto se kupci naviknu na novi sistema, a za to su potrebne godine, šta god vi mislili o tome. Ponekad, usredsređivanje na kratkoročno snižavanje troškova kreira dugoročne probleme. Slično, potrebno je povećanje troškova na kratak rok da bi se dugoročno videle uštede. Ako kompanija mora da pravi drastične kratkoročne rezove, to će svakako imati posledice na dugi rok.
Na primer, kompanija zna da će morati uložiti u nabavku novog ERP sistema. Ipak, zbog obima posla kompanija stalno odlaže ulaganje i fokusira se na kratkoročne uštede. Dok se trudi da uštedi novac, tekuće održavanje sistema i troškovi podrške nastavljaju da rastu kako posao raste. Tokom ovog rasta, neefikasni procesi postaju još gori. Posledično, kompanija dolazi do tačke gde postojeće aplikacije i neefikasnost procesa počinje da guši, usporava i značajno utiče na rast. Na kraju kompanija ulaže u novi ERP, ali ukupni troškovi su sada značajno viši nego da je to urađeno ranije. Akumulirani troškovi iz godina neefikasnog poslovanja bi mogli biti ogromni.