Tehnologija je sjajna. Ipak, kao što svi znamo, nepravilno implementirana tehnologija može predstavljati veliki trošak. Pojedinci „jure“ za novim tehnologijama bez adekvatne procene za koje poslovne potrebe im takva tehnologija može koristiti. Najnovija tehnologija nije uvek u skladu sa poslovnim potrebama.
Pojedine kompanije smatraju da će korišćenjem najnovijih tehnologija rešiti sve svoje probleme. Ipak, to najčešće nije slučaj jer je vrlo moguće da nije usaglasnosti sa strategijom kompanije. Automatizovane telefonske centrale u korisničkoj podršci su klasičan primer. Ponekad je to jako dobra stvar i omogućava da brzo dođete do prave osobe. Ipak, u većini slučajeva je jednostavno frustrirajuće slušati „pritisni ovaj broj za ovo, a onaj broj za ono…“ ako jednostavno želite da čujete drugog čoveka na liniji. A najčešće je nemoguće probiti se kroz lavirint uputstava. Drugi primer frustracije jeste kada kompanije pokušavaju da zamene razmišljanje, odlučivanje i logiku tehnologijom. Odgovor zaposlenog koji najviše frustrira i iritira kupca je: „kompjuter/program/sistem mi ne da da uradim ovo ili ono“. Poenta je: pazite kako koristite tehnologiju. Postarajte se da tehnologija prati vašu poslovnu strategiju. Većina kompanija je svesna ovih problema, ali nije loše s vremena na vreme, podsetiti se kada se razmišlja o budžetu, uštedama i rezanju troškova. Ne moramo praviti gluposti sa pametnom tehnologijom. Potrebno je kontinuirano pratiti neprikladne upotrebe tehnologije da eliminišemo i smanjimo troškove. Još bolje, postarajte se da kompanije u startu ne investira u nepotrebnu i neprikladnu tehnologiju i na taj način postane rob te iste tehnologije. Na žalost, dosta je ovakvih primera u praksi.
Kompanije moraju dati zaposlenima alate koji neguju i podstiču odgovornost, inovaciju, saradnju i kvalitetno odlučivanje. Koristite tehnologiju koja radi za kompaniju, a ne protiv! Kompanije je možda izabrala pogrešan softver ili su se poslovne potrebe promenile i može potrošiti ogromne količine novca trudeći se da napravi da softver radi kada je očigledno da nije od početka dobra stvar za kompaniju. Vrlo je važno da razmislite i objektivno procenite da li je možda jeftinije da implementirate novi softver umesto pokušaja da stari prilagodite novom poslovnom nivou (važno je da softver bude fleksibilan). Na primer, nikada nećete pretvoriti kabriolet BMW u kombi kada se vaše potrebe promene, već ćete verovatno kupiti novo vozilo.
Znamo za kompaniju koja je inicijalno izabrala softver za proizvodnju i tokom vremene se poslovni model promenio toliko da se upotrošili silno vreme i novac na prilagođavanje ERP-a novonastalim promenama kada je očigledno bilo da taj softver nije prikladan za tu poslovnu promenu. Mogli su da uštede dosta novca i vremena (novac će se zaraditi, ali vreme je zauvek izgubljeno) i poboljšaju funkcionalnosti prosto tako što će izabrati novi softver koji bolje odgovara njihovom novom poslovnom modelu.