Što kraći prodajni ciklus je cilj svakog prodavca. Ugovaranje prodaje koje se obavi za nekoliko dana ili nedelja umesto za nekoliko meseci je ogroman napredak u sferi prodaje. Prednosti koje donosi kraći prodajni ciklus su brojne… Neke od njih su veći prihod , kao i veće učešće i vidljivost na tržištu.
Dakle šta Vas sprečava u dostizanju kraćeg i efikasnijeg prodajnog ciklusa?
Sat prodajnog ciklusa počinje da otkucava kada je identifikovana potencijalna poslovna prilika a zaustavlja se pri potpisivanju međusobnog ugovora tj. sklapanju posla. Vreme može biti veliki neprijatelj ugovaranju Vaše prodaje I pruža mogućnost konkurentima da se prikradu I pobede u trci sa vremenom.
Ključna pitanja su:
Kako da zainteresujem klijente?
Zašto klijenti ne odgovaraju na moje mejlove, pozive i predloge?
Kako da ubrzam ciklus prodaje?
Odgovor leži u tome da je bitno imati više klijenata koji su stvarno zainteresovani za Vaš proizvod ili uslugu, kako bi uspeli da ubrzate prodajni ciklus. Ali naravno to je mnogo lakše reći nego učiniti.
Osnovna svrha ovog teksta je da Vam u tome pomogne. Neki od načina na koji možete ubrzati prodajni ciklus su:
Obezbedite poverenje klijenata
Reputacija kompanije je bukvalno zlata vredna – pogotovo u današnje vreme kada su informacije lako dostupne. Da li klijenti imaju poverenje u Vašu kompaniju? Što pre prevaziđete barijeru poverenja, efikasnije ćete ubrzati prodajni ciklus.
Ukoliko na početku nemate sredstva za unapređenje poverenja klijenata, onda to znači da bi što pre trebali da poradite na tome. Ima raznih načina za zadobijanje poverenja uključujući recimo studije slučaja koje se baziraju na činjenicama, tvrdnje i utisci zadovoljnih klijenata, brojni sertifikati i priznanja, itd.
Usklađivanje proizvoda sa prodajnim veštinama
Budite sigurni da je Vaš prodajni tim dobro upoznat sa proizvodom I da ga prodaju sa entuzijazmom, a ne čisto reda radi. Kada je prodavac strastven u onome što radi I voli svoj posao , on je prava osoba koja na pravi način može da upozna klijenta sa proizvodom I karakteristikama.A ako se klijentima priđe na pravi način, neizostavno je ubrzanje prodajnog ciklusa.
Budite uporni i ne odustajte lako
Osnovno pravilo za svakog prodavca je –Strpljen spašen…. Verovatno sad sebi postavljate pitanje kako će strpljenje da Vam ubrza prodaju.Kada kažem strpljenje mislim da ne treba srljati u nepoznato već treba ići planski.
Postepeno obavljanje prodaje korak po korak predstavlja najbolji način. Kada prodajni proces naiđe na poteškoće, moguće je da će doći do demotivacije I pomislićete kako je najbolje odustati I preći na neki drugi poslovni dogovor. Odlaganje od strane klijenata I odlaganje njihovih odgovora na Vaše predloge mogu doprineti tome da odustanete, ali to nikako ne bi trebalo da činite.
Uradite targetiranje klijenata
Prvo I najvažnije je da pronađete prave klijente za koje znate da bi mogli da budu zainteresovani za Vaše proizvode. Ništa Vam ne znači da nekome objašnjavate u prazno a on ne pokazuje ni najmanju trunku interesovanja.Ukratko, uradite sledeće:
- Definišite klijente – Istražite koji bi to bili Vaši idealni kupci. Saznajte njihove potrebe i uskladite se prema njima.
- Izbor pravih kanala oglašavanja – Iskoristite marketing resurse kako bi identifikovali šta tačno prate Vaši klijenti I gde su najfrekventniji. Reklama preko cele strane u popularnim novinama stvarno super zvuči, ali pre nego što bacite novac na tako nešto, saznajte da li se Vaša potencijalna publika uopšte čita te novine.
Jedna od ključnih stvari kada recimo prodajete proizvode nekoj drugoj kompaniji je takođe i to sa kim pregovarate i kome predstavljate proizvod. Veoma je bitno saznati organizacionu strukturu te firme pre nego što kročite u nju. Ništa Vam ne znači da predstavljate proizvod nekom radniku u toj firmi koji uopšte ne donosi odluke vezane za kupovinu. Samo ćete potrošiti vreme uzalud.
Kao i sve drugo i rad na ubrzavanju prodajnog ciklusa zahteva istrajnost i posvećenost. Samo planski rad korak po korak i dobro istraživanje ciljnog tržišta kao i održavanje njihovog poverenja Vam može doneti trajni uspeh.